Πινακοδέκτης ελέγχου Autotech S-2055 (με κουτί) για μοτέρ ρολλών 230 VAC
Ηλεκτρονικός πινακοδέκτης ελέγχου (πλακέτα) για ρολλά, τύπου S-2055, της εταιρείας Autotech.
Περιλαμβάνεται κουτί (με λευκή πλαστική βάση και διαφανές πλαστικό κάλυμμα) που φιλοξενεί τον πίνακα.
Ο πινακοδέκτης Autotech S-2055 κατάλληλος για ρολλά που τροφοδοτούνται από μονοφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα 230 V AC και διαθέτουν δικούς τους τερματικούς διακόπτες.
Βασικά χαρακτηριστικά
- Αυτόματη αναγνώριση τερματικών μοτέρ.
- Έξοδος για φανό ειδοποίησης.
- Μέγιστη ισχύς μοτέρ: 500W/250VAC
- Μέγιστη ισχύς φανού ειδοποίησης: 500W/250VAC
- Ενσωματωμένος δέκτης τηλεχειρισμού:
- Συχνότητα λειτουργίας δέκτη: 433.92 MHz
- Μέγιστος αριθμός καταχωρημένων τηλεχειριστηρίων: 250
- Είσοδος για εντολή από μπουτόν (
START
). - Θερμοκρασία λειτουργίας: -10 έως +50 °C
- Δεν υποστηρίζει φωτοκύτταρα ασφαλείας ούτε κάνει αυτόματο κλείσιμο.
- Πολύ εύκολη συνδεσμολογία και προγραμματισμός τηλεχειριστηρίων.
- Διαστάσεις πλαστικού κουτιού φιλοξενίας πίνακα: 100x70x31 mm
- Δήλωση συμμόρφωσης CE
Βασικές οδηγίες εγκατάστασης
Κατ' αρχήν πρέπει να γνωρίζετε ότι η συνδεσμολογία και ο προγραμματισμός ενός ηλεκτρονικού πίνακα ελέγχου είναι μία διαδικασία που απαιτεί βασικές δεξιότητες. Εάν δεν έχετε προηγούμενη εμπειρία με τέτοιου είδους πίνακες, καλό είναι πρώτα να εξοικειωθείτε με τις δυνατότητες και τον τρόπο που δουλεύει και προγραμματίζεται.
ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ:
Δεν πρέπει να γίνονται εργασίες στον πίνακα όταν αυτός είναι υπό τάση (συνδεδεμένος στο ρεύμα). Όλες οι συνδέσεις πρέπει να γίνονται με τον πίνακα αποσυνδεδεμένο από το ρεύμα.
Για ασφάλεια:
- αποσυνδέστε τον πίνακα από το ρεύμα,
- λάβετε όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να μην γίνει κατά λάθος επανασύνδεση,
- κάντε τις συνδέσεις με σωστό τρόπο,
- επανασυνδέστε τον πίνακα με το ρεύμα,
- πραγματοποιήστε τις ρυθμίσεις και δοκιμές, με μεγάλη προσοχή.
Επίσης, δεν πρέπει να παραλείψετε την σωστή σύνδεση του μηχανισμού με τον αγωγό γείωσης από το καλώδιο τροφοδοσίας με ρεύμα.
Παροχή ρεύματος
- Η τροφοδοσία με ρεύμα πρέπει να είναι από ξεχωριστή γραμμή, με δική της διάταξη ασφαλείας στον πίνακα παροχής ρεύματος και σωστή γείωση. Στη γραμμή αυτή δεν συνδέουμε καμία άλλη συσκευή.
- Η απαιτούμενη διάταξη ασφαλείας στον πίνακα ρεύματος (ασφάλεια) είναι διπολικός Διαφορικός Διακόπτης Εντάσεως (ΔΔΕ - αντιηλεκτροπληξιακός, ηλεκτρονόμος ασφαλείας, ρελέ διαρροής ή ρελέ διαφυγής όπως συνηθίζουν να τον αποκαλούν οι τεχνικοί) με ονομαστική ένταση λειτουργίας 6A και όριο ενεργοποίησης 30 mA ή λιγότερο. Σημειώστε ότι, με βάση το εθνικό πρότυπο
ΕΛΟΤ HD 384 (παρ. 471.2.3)
, επιβάλλεται η χρήση ΔΔΕ για εγκαταστάσεις που επεκτείνονται εκτός του κτιρίου. - Η ελάχιστη διατομή του καλωδίου τροφοδοσίας με ρεύμα είναι 3×1.5 mm² (φάση, ουδέτερος & γείωση).
Εξοικείωση με τον πίνακα
Στο κεντρικό μέρος του πίνακα κυριαρχεί ο μετασχηματιστής με μία σειρά από 3 ρελέ ακριβώς αριστερά του. Στην άκρη αριστερά βρίσκεται η ασφάλεια τήξεως 6A και στην άκρη δεξιά ο δέκτης τηλεχειρισμού σε μορφή module.
Στο κάτω μέρος υπάρχουν δύο διαιρούμενες κλέμες:
- Αριστερά βρίσκεται η κλέμα ισχυρών ρευμάτων όπου συνδέονται, κατά σειρά, η τροφοδοσία με ηλεκτρικό ρεύμα (
L
,N
), ο φανός ειδοποίησης (N
,LAMP
) και το μοτέρ (CLOSE
,COM
,OPEN
). Όλες αυτές οι επαφές αφορούν τάση 230 V AC και προφανώς απαιτούν προσοχή κατά την εργασία. - Δεξιά βρίσκεται η κλέμα συσκευών χειρισμού. Εδώ, κατά σειρά, υπάρχουν οι επαφές για την εντολή ανοίγματος/κλεισίματος (
START
) και τη σύνδεση της κεραίας του δέκτη τηλεχειρισμού ( ANT ).
Στο επάνω αριστερό μέρος βρίσκεται το πλήκτρο LEARN
με το οποίο γίνεται η εκμάθηση των τηλεχειριστηρίων και η διαγραφή τους από την μνήμη. Επάνω από το πλήκτρο υπάρχει και το αντίστοιχο ενδεικτικό φωτάκι LED.
Ενδεικτικά LEDs
Ο πίνακας διαθέτει μία σειρά από φωτάκια LED:
- Το
L1
βρίσκεται στο επάνω-δεξί μέρος της πλακέτας και φέρει την ένδειξηLEARN
. Δίνει ενδείξεις για την λειτουργίες εκμάθησης/διαγραφής τηλεχειριστηρίων. - Το
L2
βρίσκεται λίγο πιο κάτω και φέρει την ένδειξηPWR
. Μας πληροφορεί για το εάν ο πίνακας είναι συνδεδεμένος στο ρεύμα ή όχι.
Κλέμα ισχυρών ρευμάτων
- L & N: Στις δύο πρώτες από αριστερά επαφές, που είναι σημειωμένες ως
L
καιN
, συνδέουμε το ρεύμα από το δίκτυο. Στην πρώτη (L
) συνδέουμε την φάση και στην δεύτερη (Ν
) τον ουδέτερο. Μπορούμε εύκολα να βρούμε την φάση χρησιμοποιώντας ένα δοκιμαστικό κατσαβίδι. - LAMP: Ανάμεσα στην επαφή
N
και την επόμενη, που είναι σημειωμένη ωςLAMP
, συνδέουμε τον φανό ειδοποίησης. Ο εξοπλισμός αυτός είναι προαιρετικός και, παρότι η χρήση φανού ειδοποίησης συνίσταται, δεν είναι απαραίτητη ούτε σχετίζεται με την καλή λειτουργία του μοτέρ. - CLOSE, COM και OPEN: Στις επαφές που είναι σημειωμένες ως
CLOSE
,COM
καιOPEN
, συνδέεται το μοτέρ.CLOSE
καιOPEN
: Αντιστοιχούν στα δύο τυλίγματα του μοτέρ που κάνουν, αντίστοιχα, το άνοιγμα και το κλείσιμο του ρολλού. Κάθε τύλιγμα παίρνει ρεύμα από μία από τις δύο αυτές επαφές και την επαφήCOM
. Σημειώστε επίσης ότι μεταξύ τωνOPEN
καιCLOSE
συνδέεται και ο πυκνωτής του μοτέρ. Επειδή σε όλα σχεδόν τα μοτέρ ρολλών, ο πυκνωτής είναι ήδη ενσωματωμένος στο μοτέρ και συνδεδεμένος δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι ιδιαίτερο.COM
: Ουδέτερος για τα τυλίγματα του μοτέρ.
Κλέμα συσκευών χειρισμού
- START: Οι δύο επαφές αριστερά, που είναι σημειωμένες ως
START
αφορούν την σύνδεση του μπουτόν χειρισμού. Το μπουτόν χειρισμού πρέπει να είναι διακόπτης τύπου NO (Normally-Open ή Κανονικά-Ανοιχτός ) χωρίς συγκράτηση. Εάν, δεν χρησιμοποιούμε μπουτόν χειρισμού, δεν συνδέουμε τίποτε σε αυτές τις επαφές. - ANT: Η τελευταία επαφή δεξιά, που είναι σημειωμένη ως
ANT
, είναι αυτή όπου συνδέεται η κεραία του δέκτη τηλεχειρισμού. Η κεραία αυτή έχει συνήθως την μορφή ενός μονόκλωνου καλωδίου μήκους περίπου 17 cm. Εάν έχετε συνδεδεμένο δέκτη τηλεχειρισμού στον πίνακα ελέγχου, δεν πρέπει να αφαιρέσετε αυτή την κεραία διότι η εμβέλεια τηλεχειρισμού θα εξανεμιστεί.
Σύνδεση με το ρεύμα
Η σύνδεση με το ρεύμα, γίνεται στην κλέμα ηλεκτροδότησης, σύμφωνα με το παρακάτω σχήμα.
- Σιγουρευτείτε (πχ με χρήση δοκιμαστικού κατσαβιδιού) ότι ο ουδέτερος και η φάση είναι συνδεδεμένα στις σωστές επαφές.
- Η σύνδεση της γείωσης δεν γίνεται στον πίνακα αλλά κατευθείαν επάνω στο μοτέρ ( εάν στο καλώδιο του μοτέρ έχει και κίτρινο-πράσινο αγωγό γείωσης ). Βεβαιωθείτε ότι η σύνδεση της γείωσης έχει γίνει σωστά.
- Εάν το άνοιγμα και το κλείσιμο του ρολλού γίνονται προς τις λάθος κατευθύνσεις μην εναλλάξετε φάση και ουδέτερο. Η ρύθμιση της σωστής φοράς πρέπει να γίνει με εναλλαγή των καλωδίων
OPEN
καιCLOSE
.
Όταν συνδέουμε τον πίνακα στο ρεύμα ή μετά από τυχόν διακοπή ρεύματος, η πρώτη εντολή που θα λάβει (μέσω τηλεχειριστηρίου ή μπουτόν), θα ερμηνευτεί σαν εντολή για το άνοιγμα του ρολλού. Αυτός είναι ένας εύκολος τρόπος να ελέγξουμε εάν η φορά ανοίγματος-κλεισίματος είναι η σωστή, ή πρέπει να την αλλάξουμε (όπως στην επόμενη ενότητα).
Ενσωματωμένος δέκτης τηλεχειρισμού
Ο πίνακας ελέγχου S-2055 διαθέτει ένα πλήκτρο που ενεργοποιεί την αυτόματη διαδικασία συγχρονισμού ασύρματου πομπού (τηλεχειριστηρίου) και δέκτη κυλιόμενου κωδικού. Το πλήκτρο αυτό φέρει την ένδειξη LEARN
, ενώ ακριβώς από πάνω του βρίσκεται και το LED L1
που ενημερώνει για την κατάσταση της όλης διαδικασίας.
Για να είναι δυνατή αυτή η διαδικασία, πρέπει προφανώς να υπάρχει και δέκτης ασύρματου τηλεχειρισμού σε μορφή module, συνδεδεμένος με τον πίνακα ελέγχου ( έχει την μορφή μίας μικρής πλακέτας, συνδεδεμένης στις ειδικές επαφές, στην δεξιά πλευρά του και τυπικά ο πίνακας παραδίδεται με τον δέκτη εγκατεστημένο ). Σημειωτέων ότι είναι δυνατή η καταχώρηση έως και 250 τηλεχειριστηρίων στη μνήμη, με δική τους προσωπική ταυτότητα το καθένα.
Καταχώρηση ασύρματου τηλεχειριστηρίου
Πατάμε μία φορά το πλήκτρο LEARN
και το αφήνουμε. Το LED L1
μένει αναμμένο για 10 sec.
Κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου, ο δέκτης τηλεχειρισμού μπορεί να συνδιαλλαχτεί με ένα ασύρματο τηλεχειριστήριο και να το καταχωρήσει στη μνήμη, με τη δική του προσωπική ταυτότητα. Για να γίνει αυτό, αρκεί να πατήσουμε το πλήκτρο του τηλεχειριστηρίου, που θέλουμε να δίνει εντολή στον δέκτη τηλεχειρισμού.
Εάν ο δέκτης τηλεχειρισμού έχει ήδη 250 τηλεχειριστήρια καταχωρημένα και καταχωρήσουμε ακόμη ένα, τότε το παλαιότερο τηλεχειριστήριο θα διαγραφεί από την μνήμη και θα αντικατασταθεί από το νέο.
Εάν δεν κάνουμε καμία ενέργεια στη διάρκεια αυτών των 10 sec, το LED L1
σβήνει χωρίς να γίνει καμία αλλαγή στην λίστα με τα τηλεχειριστήρια που αναγνωρίζει ο δέκτη τηλεχειρισμού.
Διαγραφή ΟΛΩΝ των καταχωρημένων, στο δέκτη, ασύρματων τηλεχειριστηρίων
Πατάμε το πλήκτρο LEARN
και το κρατάμε πατημένο για 10 sec. Το LED L1
αρχίζει να αναβοσβήνει. Όλα τα καταχωρημένα τηλεχειριστήρια έχουν πλέον διαγραφεί από την μνήμη του δέκτη τηλεχειρισμού.
Σύνδεση μπουτόν εντολής
Για να συνδέσουμε μπουτόν εντολής, χρησιμοποιούμε τις επαφές START
, όπως στο διπλανό σχήμα.
Τα μπουτόν χειρισμού είναι ουσιαστικά, διακόπτες NO (Normally-Open ή Κανονικά Ανοιχτοί) χωρίς συγκράτηση.
Σύγκριση πινακοδεκτών Autotech για μοτέρ ρολλού 230 VAC
Autotech S-2055 | Autotech R-2010D | Autotech R-2010 | Autotech APIC-2001 |
|
---|---|---|---|---|
Τάση λειτουργίας μοτέρ: | 230 VAC | |||
Απαιτούμενοι τερματικοί διακόπτες: | Ενσωματωμένοι στο μοτέρ (κόβουν το ρεύμα προς το μοτέρ) |
|||
Αναγνώριση τερματικών διακοπτών: | Ναι Όταν κοπεί το ρεύμα, ο πίνακας το ανιχνεύει και, με την σειρά του, κόβει επίσης το ρεύμα προς το μοτέρ και ταυτόχρονα γνωρίζει ότι με την επόμενη εντολή [μέσω τηλεχειριστηρίου ή μπουτόν, πρέπει να κάνει την ανάποδη κίνηση (πχ, εάν η τελευταία κίνηση ήταν άνοιγμα, η επόμενη κίνηση θα είναι κλείσιμο). |
|||
Δυνατότητα για αυτόματο κλείσιμο: | Όχι | Ναι | ||
Χρόνος αναμονής πριν το αυτόματο κλεισίμο: | - | Ρυθμιζόμενος με ποτενσιόμετρο (5 έως 120 sec) | Ρυθμιζόμενος με ποτενσιόμετρο (3 έως 120 sec) |
|
Δυνατότητα σύνδεσης φωτοκυττάρων ασφαλείας: | Όχι | Ναι | ||
Είδος επαφής φωτοκυττάρων ασφαλείας: | - | NC ή NO | ||
Παρεχόμενη τάση για λειτουργία φωτοκυττάρων ασφαλείας: | - | 24 VAC | ||
Ενεργοποίηση φωτοκυττάρων ασφαλείας κατά το κλείσιμο ⇒ Δυνατότητα για αναστροφή σε Άνοιγμα: | - | Ναι | ||
Μέγιστος χρόνος λειτουργίας μοτέρ: | 2 min | Ρυθμιζόμενος (για μοτέρ ρολλού: 60 ή 120 sec) | 2 min | |
Συχνότητα λειτουργίας τηλεχειριστηρίων: | 433.92 MHz | |||
Κωδικοποίηση τηλεχειριστηρίων: | Σταθερού κωδικού 12-bit , Autotech 24-bit ή κυλιόμενου κωδικού KeeLoq Όλα τα τηλεχειριστήρια πρέπει να έχουν την ίδια κωδικοποίηση με το πρώτο που θα καταχωρηθεί αφού έχει διαγραφεί η λίστα καταχωρημένων τηλεχειριστηρίων. Δεν γίνεται να συνυπάρχουν τηλεχειριστήρια με διαφορετικές κωδικοποιήσεις. | Autotech 24-bit |
||
Καταχώρηση τηλεχειριστηρίων / Διαγραφή όλων των τηλεχειριστηρίων: | Με κουμπάκι | Μέσω μενού | ||
Δυνατότητα για λειτουργία τηλεχειριστηρίων OPEN-STOP-CLOSE-STOP-OPEN-… : | Ναι | |||
Δυνατότητα σύνδεσης μπουτονίερας στιγμιαίας εντολής, 1 μπουτόν: | Ναι | |||
Δυνατότητα λειτουργίας μπουτονίερας, 1 μπουτόν OPEN-STOP-CLOSE-STOP-OPEN-… : | Ναι | Ναι (και με πρόσθετη δυνατότητα σύνδεσης μπουτόν STOP , τύπου NO ή NC επαφής) |
||
Δυνατότητα σύνδεσης μπουτονίερας στιγμιαίας εντολής, 2 μπουτόν: | Όχι | Ναι | ||
Δυνατότητα λειτουργίας μπουτονίερας, 2 μπουτόν OPEN-STOP-OPEN-… (1ο μπουτόν) και CLOSE-STOP-CLOSE-… (2ο μπουτόν): | Όχι | Ναι | ||
Δυνατότητα σύνδεσης μπουτονίερας διατηρούμενης εντολής (dead-man), 2 μπουτόν: | Όχι | Ναι | Όχι | Ναι |
Δυνατότητα σύνδεσης φανού ειδοποίησης λειτουργίας 230VAC: | Ναι (την αναλαμπή του φανού την κάνει ο πίνακας) | Ναι (ο φανός πρέπει να διαθέτει δικό του αναλαμπέα) | Ναι (την αναλαμπή του φανού την κάνει ο πίνακας) |
|
Δυνατότητα σύνδεσης λαμπτήρα 230VAC: | Όχι | Ναι (ο λαμπτήρας σβήνει 1 min αφού σταματήσει η κίνηση) | Ναι (ο λαμπτήρας σβήνει μετά από ρυθμιζόμενο χρόνο [10, 20, 30, … , 90 sec - 2, 3, 4 min] αφού σταματήσει η κίνηση) |
|
Autotech S-2055 | Autotech R-2010D | Autotech R-2010 | Autotech APIC-2001 |
Εγχειρίδια - Φυλλάδια
Έγγραφο | Μέγεθος | Ημερομηνία | Παρατηρήσεις |
---|---|---|---|
Οδηγίες εγκατάστασης Autotech S-2055 | 113.3 KB | 03/11/2014 | Στα Ελληνικά και Αγγλικά |
Δήλωση συμμόρφωσης CE για Autotech S-2055 | 9.7 KB | 03/11/2014 | Στα Αγγλικά |
SKU | 997719 |
---|---|
Βάρος | 0.0000 |
Τάση λειτουργίας μοτέρ | 230 VAC |
Τάση ρεύματος | 230 VAC |
Συχνότητα | 433.92 MHz |
Κωδικοποίηση | 12 bit σταθερού κωδικού, 24 bit Autotech, 64 bit Keeloq |
Χώρα κατασκευής | Ελλάδα |
Κατασκευαστής | AUTOTECH |